שי ניצן בריאיון: "בג"ץ יכול להפוך החלטות ממשלה ולבטל חוקים"

    אסתי פלד No Comments on שי ניצן בריאיון: "בג"ץ יכול להפוך החלטות ממשלה ולבטל חוקים"

    לאחר המגה סערה סביב בג"ץ לאחר ההחלטה לבטל "חוק יסוד" של הכנסת, פרקליט המדינה שי ניצן יצא להגנת בג"ץ ב"מהדורה המרכזית" והסביר את תפיסת עולמו במאבק בין הכנסת לבג"ץ

    צילום: פלאש 90
    8:53
    03.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on הדיירים הונחו להסתגר: שריפה פרצה בבניין בירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליט המדינה שי ניצן התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התייחס לסערה הפוליטית כנגד בג"ץ לאחר שביטל לראשונה בתולדות המדינה "חוק יסוד" והביא את יו"ר הכנסת לומר כי ההחלטה נעדרת תוקף חוקי.

    לדברי שי ניצן, "עשרות שנים בג"ץ יכול לבטל חוקים, זה לא חדש. מה שחדש – זה ביטול חוק רגיל, שהלבישו עליו אצטלה של חוק יסוד. בבג"ץ נקבע שאם יהיה חוק כזה נוסף, אז הוא יבוטל. לא מבטלים פה למפרע".

    שי ניצן הבהיר כי "בכנסת מקודם כבר שנים חוק שיקבע מהו חוק יסוד. למרבה הצער החוק הזה לא מחוקק, ולכן בג"ץ נכנס לבור השחור הזה. קריאות לא לכבד את הפסיקה זה לא דבר שמתקבל על הדעת" ציין ניצן.

    שי ניצן הסביר לדבריו כ "יש שיטה במשפט, שהממשלה קובעת הכול. בשיטה שלנו זה נקרא דמוקרטיה. שבג"ץ יכול להפוך החלטות ממשלה, גם אם לא אוהבים את זה. בג"ץ מאוד זהיר לפני זה".

    עוד הוסיף ניצן, "בג"ץ אתמול קרא לחוקק את חוק יסוד החקיקה. זה יקבע כמה ח"כים נדרשים כדי להתגבר על בג"ץ".

    על אסון מירון והקמת וועדת חקירה אמר ניצן, "חוק וועדת חקירה ממלכתית קובע, שבראש וועדה יעמוד שופט שימונה ע"י בג"ץ. תמיד לצידם עמדו אנשים שמבינים לעומק את האירוע. ראוי שלמירון יקום כזאת וועדה, וימנו אז אדם חרדי שמבין בענין".

    עוד הוסיף, "ברור לכולם שלא רק המשטרה אשמה. היו עוד גורמים שהתערבו במירון, ביניהם פוליטיקאים".

     



    0 תגובות